Begravningen den 21/10-08

Your strength is so hard to find,
I feel so much stronger now,
the feeling´s alright.
Your words make me whole again,
those eyes cannot ever lie,
you´re so divine
I´m not ever alone, you´re not ever alone

I´m head over heels goddess of mine,
your curls touching my face and now I can fly
You brought my life back,
The glory you found,I´m in deep debt, without you I wouldn´t survive
I´m not ever alone

Your smile is heavenly,
I don´t deserve all the love that you'r giving to me
Your touch makes it hard to breathe,
the shiver´s around me now, you´re so fine

I´m head over heels goddess of mine,
your curls touching my face and now I can fly
You brought my life back,
The glory you found, I´m in deep debt, without you I wouldn´t survive

The heart is pumping for my life, the mind is happy and I will love you to the day I die

I´m head over heels goddess of mine,
your curls touching my face and now I can fly
You brought my life back,
the glory you found, I´m in deep debt, without you I wouldn´t survive

I´m head over heels goddess of mine,
your curls touching my face and now I can fly
You brought my life back,
The glory you found, I´m in deep debt, without you I wouldn´t survive











R.I.P Robert "Robban" Dahl. Du lever kvar i våra minnen och i våra hjärtan.


Kommentarer
Postat av: Angelica

Väldigt fint :).. Saknar dig gubben min.. Älskar dig mest av allt, kan inte fatta detta.. Puss <3

2008-10-21 @ 20:28:39
Postat av: Aina Karlsen

Ja, det är så sant att du lever kvar i våra minnen och hjärtan.

Jättefina bilder och jättevackra blommor. Vår bukett ska vara med där någonstans, men jag vet inte vilken det är. Hann inte se den.

Det är så ofattbart. Men tyvärr så sant.

Har skrivit en tidigare kommentar, men inte just i detta inlägget, men i det som alla andra skrivit i.

Ta hand om varandra och jag vet med säkerhet att saknaden kommer vi alla bära med oss för alltid, men vi lär oss leva med den. Men det kommer bli lättare, även om det inte känns så nu.

Vi kommer aldrig glömma dig.

Du var så barnkär och älskade dina syskons barn. Du sade aldrig ett ont ord om någon. Var det någon som gjorde någon annan orätt så såg du till att få ett slut på det med en gång.



En sak som är viktigt nu är att komma ihåg alla de trevliga och roliga stunder vi har haft ihop med dig. Och att vi får prata om dig och inte stänger in våra känslor det är så viktigt.



Du betyder så mycket för oss alla, inte minst för din familj.



Begravningen var väldigt fin. Det var helt nytt för mig att gå fram till kistan och gå runt den. I Norge gör vi inte så. Men jag tycker det kändes bra. Och att därefter få krama om din familj. Ja, det kändes väldigt bra.



Kram på er allihop..

2008-10-21 @ 20:31:15
Postat av: Tessan Dahlberg

så vackert det var!!! han va värd varenda blomma!!!! <3<3<3<3 älskar dig gubben!!! <3<3<3<3

2008-10-21 @ 20:32:07
Postat av: Linda Gullbrandsson

jag va inte me på själva begravningen men va där efteråt och la en blomma. saknar dig vännen!

2008-10-21 @ 20:43:27
Postat av: Marcus Hammar

jag va inte där men måste bara säga att han var en underbar och rolig människa .. kommer att sakna honom ..

2008-10-22 @ 00:04:15
Postat av: Annika

Verkligen jätte fina bilder Tessan. Robban är värd det bästa och han fick ett fint avslut. Kan bara inte fatta at du är borta, det kan inte stämma, hur kan det stämma ? Att jag aldrig mer ska få se dig känns overkligt, jag har alltid kunnat se dig innan varför ska jag inte kunna göra det nu ? Jag saknar dig något otroligt, det har gått ett litet tag nu men jag väntar fortfarande på att du ska komma, det känns som att det var en evighet sen jag såg dig, men ändå känns det som igår jag träffa dig sist. Kan du inte komma hit och ta en kopp med mig, bara sitta och tjöta som alltid ? Det saknar jag, du stannar till här fast du egentligen inte skulle göra det. Avslutet igår i kyrkan var otroligt vackert men det känns ändå inte som ett avslut, det är för overkligt för att vara sant. Saknar dig hjärtat, Älskar dig Puss



Vill även säga att vi finns här för er familjen Dahl, vår andra familj =) Hoppas ni vet det, jag beundrar er för att ni klarar av detta så bra som ni gör , Älskar er! Puss

2008-10-22 @ 10:58:11
Postat av: Erika dahlberg

Vet inte riktigt vad som sak skrivas? men igår var det en otroligt vacker begravning å det var han värd.. varenda blomma.. jag grät som ett litet barn när dom satte igång An angels.. den är ju så vacker.. den spelas just nu på Repeat på datorn.. Saknar dig så mkt å vill bara ta en kopp kaffe med dig just nu.. det gör så ont i mig.. tänker på dig heeeela tiden.. igår var en av det 2 värsta dagarna i mitt liv.. för det värsta var nog beskedet.. kommer ihåg dagarna innan då du satt å blev klippt i yonnes kök å du satt inte stiill eller satt rakt å vi klagade å skrattade vi hade så mysigt.. det var så trevligt å jag önskar vi hade haft mer tid.. nu har du fått din platts där du sak få din vila.. tittar upp mot himmlen varje kväll å pratar med dig å hoppas att du hör mig.. var å tände ett ljus vid dina blommor igår efter begravningen.. det var så vackert.. det ös regnade på ängen där borta men på nått sätt så nådde det aldrig oss närvi stod där vid blommerna, det på nått sätt gick förbi oss. Jag e så otroligt tom.. vet inte vad jag sak göra eller säga? Finns här för er alla om ni vill prata med nån..



Saknar å älskar dig min Bobbylicious! <3



Varma kramar Erika

2008-10-22 @ 13:34:17
Postat av: Anonym

Ta det lugnt nu hela familjen Dahl. Och hoppas ni får en trevlig helg.

2008-10-31 @ 18:46:54
Postat av: Kattis

Det var en väldigt vacker begravming. Fin musik, ja allting var vackert.

Hoppas att ni står på er nu familjen Dahl.

Bobban är saknad, saknad av många. Men är säker på att han sitter på ett litet rosa moln där uppe i himmlen och tittar ner på oss.

Vila nu i lugn och ro Bobban.

Minnerna kommer alltid vara kvar hos oss alla.

2008-11-04 @ 22:59:59
Postat av: Gun-Britt

vi saknar dej otroligt mycket Robban våran goaste granne alltid det glada lendet och alltid ett glatt hej när vi träffades .

vi sänder våra tankar till din familj



Tora Linde Kaj Gun-Britt Patrik Linda

2008-11-05 @ 15:13:39
Postat av: Robert Hermansson

går inte en dag utan att jag tänker på dig Robert Dahl.. varje dag på jobbet så finns du i mina tankar

2008-12-14 @ 22:44:04
Postat av: Robbans pappa

Nu har det gått 2 mån sen begravningen, var det är konstigt för nu letar man efter dagar man kan sätta i samband med Robban, och det har blivit ganska många, är på graven ganska ofta och pratar lite med han.

2008-12-22 @ 10:15:47
Postat av: jim olausson

hej bobban..nu e det nytt år igen..

har nu gått ett ta sen du lämnade oss...å det har ena blivt bra tomt efter dej ..det blev stora förändringar sen du gick bort med allt..

har kan ännu inte helt hundra påstå att det känns som att du har lämnat oss liksom..det e ungefär som att du har rest bort ett tag å inte har mobilen med dej...menmen jag tror att det känns så här för att du är fortfarande här på någevis ibland oss alla..å det går inte rikigt att förklara..men det e ju så jag känner...hoppas att du har dte bra där du e nu...å att du nu har kommit dej tillrätta...just nu så e det va för om du minns..you and me..stilen..men hoppas att det går åt andra hållet snart å allt löser sej..men det e svårt när man inte har dej här att rådfråga eller att vi bara skrattar åt det som vi brukade hehe å sen gick vi åt andra hållet haha:P ja jädrans vilka roliga stunder vi hade ..inte ofta ..det va ju precis hela tiden hehe..det va alltid så kul att umgås med dej...



nu har jag börjat med allt det som du tjötade på mej om i typ minst 3 år hehe men bättre sent än aldrig...så nu e dax att lyssna på dej..inser nu hur rätt du verkligen hade ..jaja så e det..nu skall jag åka å jobba men ha det gött....friends-4 life<3<3



sänder en tanke om godhet å trygghet till den underbara familjen dahl å alla bobbans vänner...ni e underbara allihopa!!!

kramar jim olausson

2009-01-12 @ 05:57:26
Postat av: Carolina

Hamnade på den här sidan av en händelse. Vackra blommor och en vacker son. Hoppas han vilar vackert nu hos änglarna.

2009-02-04 @ 00:16:47
Postat av: Robert Hermansson

ja vad kan jag säga... du har lärt mig nästan allt jag kan om datorer, vilket jag verkligen är tacksam för. minns en gång att jag verkligen ville se ett spel, men vågade inte spela det själv. så du lovade att spela genom det fall jag köpte det (resident evil) 10flaskor cola på en kväll. skrattar lite när jag tänker tillbaka. anledningen till att jag skriver nu är att det släpps så himla mycket just nu som jag vet att du skulle vilja testa... ett nytt resident evil spel. ett nytt windows...varje gång något stort släpps så tänker jag på dig..



sammanfattat så jag inte skriver för mycket.

är att jag saknar dig så otroligt mycket

2009-03-20 @ 00:40:42
Postat av: Lilla syster

http://www.photoshow.com/watch/Qp5pe6kZ

2009-05-06 @ 18:51:20
URL: http://tesenfesen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0